1. نيازسنجي و سفارش اقلام مورد نياز و تحويل به موقع آن به بخش هاي درماني و غيردرماني
2. سفارش به موقع اقلام درخواست شده كه فاقد موجودي در انبار ميباشد
3. كنترل ورودي و خروجي كالا از انبار
تلاش براي جلوگيري از هدر رفتن منابع مالي بيمارستان در موارد عدم نيازاصول انجام كار:كليه اقلام غيردارويي مورد نياز بخشها با تكميل فرم درخواست از انبار و درج امضاي مورد نياز شامل: درخواست كننده، مسئول قسمت، امور اداري، رياست بيمارستان (امضاي رياست در فقط در مورد اقلام غير مصرفي الزامي ميباشد.اقلام موجود، طي صدور حواله انبار، از انبار خارج گرديده و به امضاي مسئول بخش رسيده و در نهايت در دفتر انبار بايگاني ميگردد.در مورد اقلامي كه در انبار موجود نميباشد، انباردار پس از تكميل فرم درخواست خريد در دو نسخه و گرفتن امضاهاي مربوطه، درخواست را تحويل واحد تداركات داده و برگه دوم درخواست توسط مسئول تداركات امضا و در انبار بايگاني ميگردد.