دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد
معرفي واحد

مقدمه:

دفتر توسعه آموزش دانشكده پزشكي با هدف ارتقاء كيفي آموزش علوم پايه و باليني و به منظور بالا بردن سطح دانش و كارآيي اعضاء هيئت علمي و دانشجويان دانشكده براساس نياز هاي جامعه فعاليت خود را از سال 1381 آغاز نموده است و در راستاي اهداف مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد فعاليت مي نمايد.

 

رسالت دفتر توسعه آموزش ( EDO ) دانشكده پزشكي

ارتقاء سطح آموزش از طريق توانمندسازي اعضاء هيات علمي به دانش نوين آموزش، برنامه ريزي آموزشي و نظارت بر اجراي برنامه ها و اصلاحات آموزشي، بهبود اجراي ارزشيابي آموزشي، انجام پژوهش در آموزش و نياز سنجي و استفاده از نظرات اعضاء هيات علمي و دانشجويان علاقمند به آموزش

 

اهداف

1-        توانمند سازي اعضاء هيات علمي به دانش نوين آموزش

2-        مشاركت در برنامه ريزي و اصلاحات آموزشي

3-        تشويق و ترغيب اعضاء هيات علمي به انجام پژوهش در آموزش

4-        بهبود و اجراي ارزشيابي آموزشي

5-        تشكيل و گسترش دوره هاي اموزش اساتيد براساس نياز سنجي با همكاري EDC

6- استفاده از مشاركت علمي اعضائ هيات علمي و دانشجويان علاقمند به آموزش
 

شرح وظايف

 

1.          نقش فعال در ارائه مشاوره در زمينه اجراي طرح­هاي پژوهشي در حوزه آموزش و اجراي روش­هاي نوين آموزش و ارزشيابي به منظور توسعه كيفي فرايند ياددهي و يادگيري ايفا نمايد.

2.          در برگزاري كارگاه­هاي توانمندسازي اعضاي هيأت علمي كه توسط مركز مطالعات و توسعه آموزش طراحي شده­اند، و يا توسط مركز توسعه پيشنهاد شده و مورد تاييد مركز مطالعات و توسعه آموزش قرار گرفته، با استفاده از امكانات دانشكده متبوع مشاركت نمايد.

3.          در پايان هر ترم تحصيلي، سؤالات امتحاني اعضاي هيأت علمي دانشكده متبوع را جمع­آوري و با كمك كميته بررسي آزمون هاي علوم پايه و باليني بر اساس فرم­هاي ارزيابي صوري تدوين شده مورد ارزيابي قرار داده و نتايج را حداكثر تا يك ماه بعد از پايان امتحانات به اعضاي هيأت علمي به صورت محرمانه گزارش داده و گزارش نهايي آن را به مسئولين دانشگاه و EDC ارائه نمايند.

4.          طرح درس­هاي تدوين شده توسط اعضاي محترم هيأت علمي را حداكثر تا يك ماه از آغاز نيم سال تحصيلي جمع­آوري نموده و با كمك اعضاي دفتر توسعه بر اساس فرم بررسي تدوين شده توسط مركز مطالعات و توسعه آموزش مورد بررسي قرار داده و نتايج را تا حداكثر يك ماه پس از آغاز نيم سال تحصيلي به اعضاي محترم هيأت علمي گزارش داده و گزارش نهايي آن را به مسئولين دانشگاه و EDC ارائه نمايند.

5.          بر Skill Lab دانشكده نظارت نمايد.

6.          شاخه دانشجويي را تشكيل داده و بر فعاليت هاي ان نظارت مستقيم داشته باشد.

7.           نقش فعال در ارزشيابي عملكرد اعضاي هيأت علمي دانشكده بر اساس ميزان مشاركت در توسعه كيفيت آموزش ايفا نمايد.

8.          طراحي و نظارت بر ارزشيابي هاي آموزشي در دانشكده و پيشنهادات اجرايي و اصلاحي به EDC و شوراي آموزش دانشكده را انجام دهد.

9.          اصلاحات آموزشي در محتوا ي برنامه هاي آموزشي و شيوه هاي تدريس را هدايت نمايد.

10.     نياز هاي آموزشي اعضاء هيات علمي در حيطه هاي مختلف را بررسي نمايد.

11.      با  EDC جهت طراحي و اجراي دوره هاي آموزشي در زمينه هاي مختلف مانند مهارت هاي تدريس، تحقيق و ارزيابي همكاري نمايد.

12.     اولويت هاي پژوهش در آموزش را بررسي نموده و در طراحي و اجراي اين پژوهشها مشاركت نمايد.

13.     از مشاركت و نظرات گروههاي اموزشي و دانشجويان در ارتقاء سطح آموزش استفاده نمايد.

 

تاریخ به روز رسانی:
1397/10/12
تعداد بازدید:
162
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی یزد میباشد.
Powered by DorsaPortal