امور رفاهي شامل مجموعه فعاليت هايي كه باعث حل مشكلات كاركنان شده و نيازهاي داخل و خارج سازماني آنها اعم از نيازهاي مادي و معنوي و رواني را حتيالمقدور مرتفع ميسازد و آنها را از نظر جسماني و رواني سالم نگاه ميدارد. بدين ترتيب، سازمانهاي مختلف نسبت به احتياجاتي كه كاركنان دارند در حد توان خود برنامههاي رفاهي مختلفي را اجرا ميكنند . رفاه كاركنان از جايگاه خاصي در فعاليتهاي سازمان اورِژانس برخوردار مي باشد و لازم است همان طور كه مسوولين محترم اورژانس مساعي خود را در جهت گسترش تمامي زمينهها براي الگو قرار دادن سازمان اورِژانس بكار مي برند در زمينه رفاه كاركنان اقداماتي انجام دهند كه بتواند الگويي براي ساير مراكز باشد. مسلما با ايجاد رفاه نسبي و رضايت كاركنان، انگيزه آنان براي ارايه خدمات بيشتر و با كيفيت كه اثرات آن زمينه ساز فعاليتهاي سازمان مي باشد، بيشتر مي شود و ميتوان با مديريتي صحيح با استفاده از كمك كاركنان و ساير منابع خارج سازمان، رفاه كاركنان را به نقطه مطلوب در مدت كوتاهي رساند و با ارايه خدمات مشاورهاي،آموزشي و ظرفيت سازي، سياحتي زيارتي، تهيه لوازم مورد نياز كاركنان، گسترش فضاهاي ورزشي، مسكن، وامهاي مختلف و خدمات درماني نسبت به افزايش سطح رفاه كاركنان اقدام نمود شرح فعاليت هاي امور رفاهي - برنامه ريزي و تلاش به منظور توسعه و تربيت تسهيلات رفاهي كاركنان با هماهنگي مراجع زيربط و انعقاد قرارداد با مجموعه هاي فرهنگي،ورزشي،تفريحي و ارائه تخفيف جهت استفاده همكاران همانند رستورانها ،كارت استخر پاركها و... - برنامه ريزي و برگزاري و ارزيابي سفرهاي زيارتي،سياحتي همانند عتبات عاليات و...تورهاي يك روزه و چندروزه با برنامه منظم . - ارتباط با ادارات رفاه سازمانها و دانشگاههاي ديگر و برنامه ريزي جهت استفاده از امكانات رفاهي آنان.
-هماهنگي جهت اعطاي وام هاي ضروري بر حسب ضرورت بين پرسنل اورژانس.