فرم طرح درس/ طرح دوره -------
|
اطلاعات عمومی
گروه:
اعصاب نام درس: تشنج تعداد واحد: 1 پیش نیاز: کارآموزی اعصاب
رشته: نورولوژی مقطع تحصیلی:
کارورزی سال تحصیلی :.1400-99
نیمسال:.اول
مسئول درس:دکتر امیر شرافت مدرسین:.دکتر
امیر شرافت
|
مقدمه:استروک یکی از اورژانسهای نورولوژی
است و اقدام فوری برای نجات بیمار لازم است و با درمان به موقع میتوان از عوارض
و مورتالیته این بیماری جلوگیری کرد
پیامدهای
یادگیری (آنچه فراگیر در
آینده شغلی، در رابطه با این درس قراراست مورداستفاده قرار دهد):کارورز بتواند نوع
استروک را تشخیص دهد. اقدامات اولیه برای پیشگیری و درمان سریع را یاد بگیرد علل
آن را بشناسد و اقدامات درماتی را انجام دهد و در صورت لزوم به متخصص مغز و
اعصاب ارجاع دهد.
|
هدف کلی: فراگیر برخورد بالینی با بیمارانی که با
شکایت تشنج مراجعه می کنند را یاد بگیرد.
|
اهداف عینی
|
سرفصل
موضوعات
|
حیطه اهداف
آموزشی:
|
روش
تدریس:
|
روش ارزیابی
فراگیر:
|
مدرسین:
|
جلسه/برنامه
زمانی
|
1-فراگیر بتواند افتراق انواع استروک را
تشخیص دهد
|
تشخیص استروک
|
شناختی سطوح بالا
|
سخنرانی تعاملی/روش های مبتدی بر حل
مساله/ نمایش اسلاید و فیلم
|
ü
چهار گزینه ای/تشریحی تغییر یافته /سوالات
جورکردنی
|
دکتر
امیر شرافت
|
در دو جلسه 60
دقیقه تدریس و یک جلسه بر بالین بیمار
|
2-فراگیر باید روش های پاراکلینیک در تشخیص
استروک را استفاده کند
|
روش های پاراکلینیک در تشخیص استروک
|
عملکردی
|
روش های مبتدی بر حل مساله/سخرانی
تعاملی/آموزش بر بالین
|
ü
چهارگزینه ای/آزمون مورد بالینی/آزمون
عملی/تگاهی محیط شبیه ازی شده و آزمون های مشاهده شده
|
دکتر
امیر شرافت
|
در دو جلسه 60
دقیقه تدریس و یک جلسه بر بالین بیمار
|
3-فراگیر اقدامات اورژانسی در تشخیص استروک
را انجام دهد
|
اقدامات اورژانسی در تشخیص استروک
|
عملکردی
|
روش های مبتدی بر حل مساله/سخرانی
تعاملی/آموزش بر بالین
|
ü
چهارگزینه ای/آزمون مورد بالینی/آزمون
عملی/ایستگاهی محیط شبیه ازی شده و آزمون های مشاهده شده
|
دکتر
امیر شرافت
|
در دو جلسه 60
دقیقه تدریس و یک جلسه بر بالین بیمار
|
4-فراگیر بتواند انواع درمان در تشخیص استروک
را نام ببرد
|
درمان در تشخیص استروک
|
شناختی
|
سخنرانی و اموزش بر بالین بیمار و
استفاده از ویدئو و اسلاید
|
ü
چهارگزینه ای/شفاهی
|
دکتر
امیر شرافت
|
در دو جلسه 60
دقیقه تدریس و یک جلسه بر بالین بیمار
|
تکالیف فراگیر
|
مطالعه منابع موجود بخصوص درسنامه بیماری های مغز و اعصاب
انجام کشیک موظف و حضور به موقع بر بالین بیمار
حضور در درمانگاه نورولوژی و یادگیری اقدامات درمانی پیش
گیرانه استروک
آزمون شفاهی
|
ü
آزمون میاندوره
|
آزمون پایاندوره
|
|
|
|
|
نحوه نمره دهی
|
-حضور
در درمانگاه 40% 2-ارزیابی فراگیر در
درمانگاه 40% 3-آزمونهای شفاهی 20%
|
|
منابع آموزشی
|
درسنامه
بیماری های مغزو اعصاب چاپ دوم 1398
|
|
|
|
|