فرم طرح درس/ طرح دوره -------
|
اطلاعات
عمومی
گروه: مغز و اعصاب نام درس: تشنج
تعداد واحد: ..........
پیش نیاز: داخلی رشته: پزشکی
مقطع تحصیلی: کارآموزی سال تحصیلی :1400-99 نیمسال:اول
مسئول درس:.........
مدرسین:دکتر علی ملت
|
مقدمه:
در این درس فراگیر با تشنج آشنا می شود و نحوه
تشخیص و افتراق ان با علایم مشابه را یاد خواهد گرفت و برخورد بالینی و اقدامات
تشخیصی و درمانی را فرا خواهد گرفت.
پیامدهای
یادگیری
(آنچه فراگیر در آینده شغلی، در رابطه با این درس قراراست مورداستفاده قرار
دهد):
فراگیر یاد خواهد گرفت که از طرق معاینه و شرح
حال بتواند علت علایم بیماری (تشنج) را تشخیص دهد و سپس براساس آن اقدامات
تشخیصی و درمانی خود را انتخاب کند.
|
هدف
کلی:
فراگیر برخورد بالینی با بیمارانی که با شکایت
تشنج مراجعه می کنند را یاد بگیرد.
|
اهداف عینی
|
سرفصل موضوعات
|
حیطه اهداف آموزشی:
|
روش
تدریس:
|
روش ارزیابی فراگیر:
|
مدرسین:
|
جلسه/برنامه
زمانی
|
1-فراگیر
بتواند با اخذ شرح حال،تشنج واقعی را از کاذب تشخیص دهد
|
تشنج
انواع
تشخیص افتراقی
|
سطوح بالای شناختی
|
سخنرانی تعاملی/روشهای بمتدی بر حل مساله/نمایش اسلاید و فیلم/یاد
گیری مبتدی بر مورد
|
ü
چهار گزینه ای/OSCE/ آزمون عملی /آزمون های استدلالی
|
دکتر علی ملت
|
|
2-فراگیر
بتواند براساس شرح حال و معاینه،تشنج را از سنکوپ تشخیص دهد
|
شرح حال و معاینه،
تشنج
|
سطوح بالای شناختی
|
سخنرانی تعاملی/روشهای بمتدی بر حل مساله/نمایش اسلاید و فیلم/یاد
گیری مبتدی بر مورد
|
ü
چهار گزینه ای/OSCE/ آزمون عملی /آزمون های استدلالی
|
دکتر علی ملت
|
|
3-فراگیر
بتواند در ارزیابی تشنج از ابزار های فرابالینی استفاده کند.
|
ارزیابی تشنج
|
عملکردی
|
شبیه سازی/سخنرانی تعاملی/روشهای حل مبتدی بر
حل مساله
|
چهار گزینه ای/آمزون عملی/OSCE/ایستگاهی
|
دکتر علی ملت
|
|
4-فراگیر
در ارزیابی سنکوپ موارد پاراکیلینیکی توضیح دهد
|
ارزیابی
سنکوپ
|
شناختی
|
ü
سخنرانی / یادگیری در گروه های کوچک
|
چهارگزینه ای /شفاهی
|
دکتر علی ملت
|
|
5-فراگیر
بتواند درمان تشنج را توضیح دهد
|
درمان تشنج
|
شناختی
|
ü
سخنرانی / یادگیری در گروه های کوچک
|
چهارگزینه ای /شفاهی
|
دکتر علی ملت
|
|
6-فراگیر
بتواند با شرح حال و معاینه،تشنج واقعی را از کاذب تشخیص دهد.
|
معاینه تشنج واقعی از کاذب
|
سطوح بالای شناختی
|
سخنرانی تعاملی/روشهای بمتدی بر حل مساله/نمایش اسلاید و فیلم/یاد
گیری مبتدی بر مورد
|
چهار گزینه ای/OSCE/ آزمون عملی /آزمون های استدلالی
|
دکتر علی ملت
|
|
7-فراگیر
بتواند تنشج واقعی و کاذب را از سنکوپ تشخیص
دهد.
|
تشخیص تنشج واقعی و کاذب
|
سطوح بالای شناختی
|
سخنرانی تعاملی/روشهای بمتدی بر حل مساله/نمایش اسلاید و فیلم/یاد
گیری مبتدی بر مورد
|
چهار گزینه ای/OSCE/ آزمون عملی /آزمون های استدلالی
|
دکتر علی ملت
|
|
8-فراگیر
بتواند با شرح ومعاینه انواع تشنج را از هم تشخیص دهد
|
معاینه انواع تشنج
|
سطوح بالای شناختی
|
سخنرانی تعاملی/روشهای بمتدی بر حل مساله/نمایش اسلاید و فیلم/یاد
گیری مبتدی بر مورد
|
چهار گزینه ای/OSCE/ آزمون عملی /آزمون های استدلالی
|
دکتر علی ملت
|
|
9-فراگیر
بتواند اقدامات لازم در مواجهه با تشنج اورژانسی را انجام دهد.
|
اقدامات لازم در مواجهه با تشنج اورژانسی
|
عملکردی
|
شبیه سازی/سخنرانی تعاملی/روشهای حل مبتدی بر
حل مساله
|
چهار گزینه ای/آمزون عملی/OSCE/ایستگاهی
|
دکتر علی ملت
|
|
10-فراگیر
در درمان اختصاصی انواع تشنج را نام ببرد
|
درمان اختصاصی انواع تشنج
|
شناختی
|
ü
سخنرانی / یادگیری در گروه های کوچک
|
چهارگزینه
ای /شفاهی
|
دکتر علی ملت
|
دوشنبه ساعت 12:30
|
آزمون
میاندوره
|
آزمون
پایاندوره
|
|
تکالیف فراگیر
|
نحوه برخورد با بیمار با شکایت تشنج به صورت
فلوچارت تهیه شود.
|
|
نحوه نمره دهی
|
3 تا 4 وال از 40 سوال نهایی را شامل می شود و
نمره از 20
|
|
منابع آموزشی
|
امینوف
|
|