دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد
دکتر حسین اسلامیه

فرم طرح درس مجازی/طرح دوره مجازی -------

 

اطلاعات عمومی

گروه: ....کودکان... نام درس: ......بیماری های اعصاب......... تعداد واحد: .......... پیش نیاز: علوم پایه.........

رشته: .پزشکی.... مقطع تحصیلی: ..دکترای عمومی....... سال تحصیلی : .....99-1400....

نیمسال: ....اول............ مسئول درس: ............... مدرسین: دکتر حسین اسلامیه

 

مقدمه:

بیماریهای اعصاب کودکان شامل گروهی از بیماریهاست که سیستم اعصاب مرکزی شامل مغز ونخاع واعصاب محیطی رادرگیر میکند این بیماری ها یکی ازمهمترین بیماریهای دوران کودکی ونوجوانی است که در صورت عدم تشخیص ودرمان مناسب میتواند عواقب شدید و پایداری در زندگی اینده فرد ایجاد کند

پیامدهای یادگیری (آنچه فراگیر در آینده شغلی، در رابطه با این درس قراراست مورداستفاده قرار دهد):

فراگیر در اینده خواهد توانست تظاهرات بیماری های اعصاب مرکزی وهمچنین بیماری های عصبی-عضلانی را تشخیص دهد ودر صورت امکان انها را درمان کرده یا ارجاع به موقع دهد

 

هدف کلی:

بیماری فلج مغزی را توضیح داده انواع ان را شرح دهد

دسته بندی علل ایجاد کننده هایپوتونی را بداند وبیماری های مرتبط رادر کودکان و نوجوانان تشخیص دهد

تشخیص ودرمان بیماری های عصب عضله را بداند

اختلالات تکاملی وانواع ان را تشخیص دهد ودرمان انها را بداند

 

اهداف عینی

فهرست موضوعات

حیطه اهداف­ آموزشی[1]

روش تدریس

فعالیتهای یادگیری[2]

روش ارزیابی فراگیر[3]

مدرسین

جلسه/ برنامه زمانی

   

آنلاین همزمان

غیرهمزمان در سامانه

   

میان-دوره

پایان¬دوره

   

تعریف فلج مغزی را بیان کندو انواع ان را توضیح دهد

1.

فلج مغزی

شناختی

ü

اتاق گفتگو

ü چند گزینه ای PMP ,

ü

دکتر اسلامیه

1ساع

یک ساعت

یک

   

4 تفاوت اصلی ضایعات upper motor neuron و

Lower motor neuron رابیان کند

2.

FLOPPY BABY

(Lower motor neuron disorder)

ü

ü

ü شناختی

اتاق گفتگو

ü چند گزینه ای PMP ,

ü

دکااددکتر

اسلامیه

1ساعت

   

3. معاینات عصبی جهت افتراق بیماریهای upper mototor neuron از lower motor راانجام دهد

FLOPPY BABY

(Lower motor neuron disorder)

عملکردی

ü نگرشی-عاطفی

پروژه

ü DOPS, OSCE

اسل

دکتر اسلامیه

30 دقیقه

   

4. علایم و نشانه های اصلی بیماریهای عصبی-عضلانی SMA)و گیلن باره و میلیت عرضی ودیستروفی های عضلانی بویژه دوشن) را بیان کند

FLOPPY BABY

(Lower motor neuron disorder

ü

ü شناختی

ü

اتاق گفتگو

چند گزینه ای PMP

اسلامیه

یک س

   

4 حیطه اصلی تکامل را بیان کند ومراحل تکاملی بر حسب سن را شرح دهد

5.

تکال تکامل طبیعی واختلالات تکاملی

ü شناختی

ü

اتاق گفتگو

چند گزینه ای PMP

ü جورکردنی گسترده

اسلامیه

30 دقیقه

   

تاخیر تکاملی و بیماری های فروپاشنده تکامل بویژه اوتیسم را شرح دهد

تکامل طبیعی واختلالات تکاملی

ü شناختی

اتاق گفتگو

چندگزینه ای PMP

اسلامیه

1یک 1ساعت

   

6. رفلکس های primitive و تکاملی را بیان کند ونحوه استخراج رفلکس را شرح دهد

تکامل طبیعی واختلالات تکاملی

ü شناختی

اتاق گفتگو

چندگزینه ای

اسلامیه

1ساعت

   

7.

ü

   

8.

ü

   

ü

   

نحوه نمره دهی

 

آزم آزمون کتبی و شفاهی وارزشیابی

     

منابع آموزشی

 

NELSON Essential of pediatrics , chapter of neurology and Growth and development

     



[1] شناختی، نگرشی/ عاطفی

[2] فعالیتهای یادگیری شامل تکالیف، پروژه، کوئیز و اتاق گفتگو

[3] روشهای کتبی (چندگزینه ای، تشریحی، تشریحی تغییر یافته، جورکردنی گسترده، شفاهی، گزارش کار و پایان نامه) و آزمون­های استدلالی (PMP,KF,SC)

تاریخ به روز رسانی:
1399/12/28
تعداد بازدید:
85
info@ssu.ac.ir
تاریخ بروزرسانی: 1401/02/31
یزد، میدان شهید دکتر باهنر ،ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یزد   کدپستی دانشگاه :8916978477 تلفن: 4- 37241171 نمابر: 37258770
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی یزد است.
Powered by DorsaPortal