فرم طرح درس مجازی/طرح دوره مجازی -------
اطلاعات عمومی
گروه: ....کودکان... نام درس: ......بیماری های اعصاب......... تعداد واحد: .......... پیش نیاز: علوم پایه.........
رشته: .پزشکی.... مقطع تحصیلی: ..دکترای عمومی....... سال تحصیلی : .....99-1400....
نیمسال: ....اول............ مسئول درس: ............... مدرسین: دکتر حسین اسلامیه
مقدمه:
بیماریهای اعصاب کودکان شامل گروهی از بیماریهاست که سیستم اعصاب مرکزی شامل مغز ونخاع واعصاب محیطی رادرگیر میکند این بیماری ها یکی ازمهمترین بیماریهای دوران کودکی ونوجوانی است که در صورت عدم تشخیص ودرمان مناسب میتواند عواقب شدید و پایداری در زندگی اینده فرد ایجاد کند
پیامدهای یادگیری (آنچه فراگیر در آینده شغلی، در رابطه با این درس قراراست مورداستفاده قرار دهد):
فراگیر در اینده خواهد توانست تظاهرات بیماری های اعصاب مرکزی وهمچنین بیماری های عصبی-عضلانی را تشخیص دهد ودر صورت امکان انها را درمان کرده یا ارجاع به موقع دهد
هدف کلی:
بیماری فلج مغزی را توضیح داده انواع ان را شرح دهد
دسته بندی علل ایجاد کننده هایپوتونی را بداند وبیماری های مرتبط رادر کودکان و نوجوانان تشخیص دهد
تشخیص ودرمان بیماری های عصب –عضله را بداند
اختلالات تکاملی وانواع ان را تشخیص دهد ودرمان انها را بداند
اهداف عینی
فهرست موضوعات
حیطه اهداف آموزشی[1]
روش تدریس
فعالیتهای یادگیری[2]
روش ارزیابی فراگیر[3]
مدرسین
جلسه/ برنامه زمانی
آنلاین همزمان
غیرهمزمان در سامانه
میان-دوره
پایان¬دوره
1.
فلج مغزی
ü
☐
☒
اتاق گفتگو
ü چند گزینه ای PMP ,
دکتر اسلامیه
1ساع
یک ساعت
یک
2.
ü شناختی
دکااددکتر
اسلامیه
1ساعت
3. معاینات عصبی جهت افتراق بیماریهای upper mototor neuron از lower motor راانجام دهد
عملکردی
ü نگرشی-عاطفی
پروژه
ü DOPS, OSCE
اسل
30 دقیقه
4. علایم و نشانه های اصلی بیماریهای عصبی-عضلانی SMA)و گیلن باره و میلیت عرضی ودیستروفی های عضلانی بویژه دوشن) را بیان کند
(Lower motor neuron disorder
چند گزینه ای PMP
یک س
4 حیطه اصلی تکامل را بیان کند ومراحل تکاملی بر حسب سن را شرح دهد
5.
تکال تکامل طبیعی واختلالات تکاملی
ü جورکردنی گسترده
تاخیر تکاملی و بیماری های فروپاشنده تکامل بویژه اوتیسم را شرح دهد
تکامل طبیعی واختلالات تکاملی
چندگزینه ای PMP
1یک 1ساعت
6. رفلکس های primitive و تکاملی را بیان کند ونحوه استخراج رفلکس را شرح دهد
چندگزینه ای
7.
8.
نحوه نمره دهی
آزم آزمون کتبی و شفاهی وارزشیابی
منابع آموزشی
[1] شناختی، نگرشی/ عاطفی
[2] فعالیتهای یادگیری شامل تکالیف، پروژه، کوئیز و اتاق گفتگو
[3] روشهای کتبی (چندگزینه ای، تشریحی، تشریحی تغییر یافته، جورکردنی گسترده، شفاهی، گزارش کار و پایان نامه) و آزمونهای استدلالی (PMP,KF,SC)