متقاضيان ميتوانند از طريق ايميل با سرپرست آزمايشگاه جامع، تقاضاي خود را مطرح نمايند. سرپرست آزمايشگاه جامع براساس نوع خدمات درخواستي متقاضي، وي را به كارشناس مربوطه ارجاع مينمايد و متقاضي پس از مطرح كردن درخواست خود با كارشناس، تبادل نظر در مورد نكات فني كه در حين انجام آزمايشات بايد رعايت شود و اطمينان از انجام پذير بودن آزمايشات، فرم تقاضاي خدمات مورد نظر خود را پر مينمايد. (پركردن فرم از طريق ايميل نيز امكانپذير است). براين اساس هزينه انجام آزمايشات محاسبه و به متقاضي اعلام تا به حساب معاونت واريز گردد.
در اين مرحله تاريخ ارائه نتايج به متقاضي اعلام ميشود و نمونه يا از طريق مراجعه مستقيم و يا از طريق پستي به آزمايشگاه تحويل داده ميشود. پس از تحويل نمونه و واريز هزينه هاي اعلام شده (از طريق فيش يا پرداخت مستقيم با سيستم Pose)، كارشناس مربوطه انجام آزمايشات را آغاز مينمايد و نتيجه آزمايشات در تاريخ اعلام شده به متقاضي تحويل ميگردد.
در هنگام تحويل نمونه، فاكتور مربوطه صادر و به متقاضي تحويل داده ميشود و متقاضي فرم نظرخواهي در مورد خدمات ارائه شده را پر نموده و به مسئول دفتر آزمايشگاه تحويل ميدهد (پر كردن فرم نظرخواهي از طريق ايميل نيز انجام پذير است).
به منظور كمك به اعضاي هيئت علمي دانشگاه، براي تأمين هزينۀ انجام آزمايشات مورد نياز ايشان در آزمايشگاه جامع، معاونت تحقيقات و فنآوري دانشگاه سالانه يارانه اي را به هر يك از اعضاي هيئت علمي اختصاص داده است كه اعضاي هيئت علمي ميتوانند با مراجعه به آزمايشگاه جامع از خدماتي كه در اين آزمايشگاه ارائه ميشود، در قالب اين يارانه استفاده نمايند و آزمايشگاه در قبال انجام اين خدمات، نامه اي از عضو هيئت علمي مبني بر تأئيد انجام آزمايشات دريافت مينمايد. اين اعتبار بصورت سالانه تمديد خواهد گرديد.