دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد
درباره دفتر

وَلاَ يَكُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَالْمُسِيءُ عِنْدَكَ بِمَنْزِلَة سَوَاء، فَإِنَّ فِي ذَلِكَ تَزْهِيداً لاَِهْلِ الاِْحْسَانِ فِي الاِْحْسَانِ، وَتَدْرِيباً لاَِهْلِ الاِْسَاءَةِ عَلَى الاِْسَاءَةِ، وَأَلْزِمْ كُلاًّ مِنْهُمْ مَا أَلْزَمَ نَفْسَهُ. وَاعْلَمْ أَنَّهُ لَيْسَ شَيْءٌ بِأَدْعَى إِلَى حُسْنِ ظَنِّ رَاع بِرَعِيَّتِهِ مِنْ إِحْسَانِهِ إِلَيْهِمْ، وَتَخْفِيفِهِ الْمَئُونَاتِ عَلَيْهِمْ، وَتَرْكِ اسْتِكْرَاهِهِ إِيَّاهُمْ عَلَى مَا لَيْسَ لَهُ قِبَلَهُمْ؛ فَلْيَكُنْ مِنْكَ فِي ذَلِكَ أَمْرٌ يَجْتَمِعُ لَكَ بِهِ حُسْنُ الظَّنِّ بِرَعِيَّتِكَ، فَإِنَّ حُسْنَ الظَّنِّ يَقْطَعُ عَنْكَ نَصَباً طَوِيلاً. وَإِنَّ أَحَقَّ مَنْ حَسُنَ ظَنُّكَ بِهِ لَمَنْ حَسُنَ بَلاَؤُكَ عِنْدَهُ، وَإِنَّ أَحَقَّ مَنْ سَاءَ ظَنُّكَ بِهِ لَمَنْ سَاءَ بَلاَؤُكَ عِنْدَهُ. وَلاَ تَنْقُضْ سُنَّةً صَالِحَةً عَمِلَ بِهَا صُدُورُ هَذِهِ الاُْمَّةِ، وَاجْتَمَعَتْ بِهَا الاُْلْفَةُ، وَصَلَحَتْ عَلَيْهَا الرَّعِيَّةُ. وَلاَ تُحْدِثَنَّ سُنَّةً تَضُرُّ بِشَيْء مِنْ مَاضِي تِلْكَ السُّنَنِ، فَيَكُونَ الاَْجْرُ لِمَنْ سَنَّهَا، وَالْوِزْرُ عَلَيْكَ بِمَا نَقَضْتَ مِنْهَا. وَأَكْثِرْ مُدَارَسَةَ الْعُلَمَاءِ، وَمُنَاقَشَةَ الْحُكَمَاءِ، فِي تَثْبِيتِ مَا صَلَحَ عَلَيْهِ أَمْرُ بِلاَدِكَ، وَإِقَامَةِ مَا اسْتَقَامَ بِهِ النَّاسُ قَبْلَكَ.

 

و نبايد كه نيكوكار و بدكار در نزد تو برابر باشند، زيرا اين كار سبب شود كه نيكوكاران را به نيكوكارى رغبتى نماند، ولى بدكاران را به بدكارى رغبت بيفزايد. با هر يك چنان رفتار كن كه او خود را بدان ملزم ساخته است. و بدان، بهترين چيزى كه حسن ظن والى را نسبت به رعيتش سبب مى شود، نيكى كردن والى است در حق رعيت و كاستن است از بار رنج آنان و به اكراه وادار نكردنشان به انجام دادن كارهايى كه بدان ملزم نيستند. و تو بايد در اين باره چنان باشى كه حسن ظن رعيت براى تو فراهم آيد. زيرا حسن ظن آنان، رنج بسيارى را از تو دور مى سازد. به حسن ظن تو، كسى سزاوارتر است كه در حق او بيشتر احسان كرده باشى و به بدگمانى، آن سزاوارتر كه در حق او بدى كرده باشى

سنت نيكويى را كه بزرگان اين امت به آن عمل كرده اند و رعيت بر آن سنت به نظام آمده و حالش نيكو شده است، مشكن و سنتى مياور كه به سنتهاى نيكوى گذشته زيان رساند، آن گاه پاداش نيك بهره كسانى شود كه آن سنتهاى نيكو نهاده اند و گناه بر تو ماند كه آنها را شكسته اى. تا كار كشورت به سامان آيد و نظامهاى نيكويى، كه پيش از تو مردم برپاى داشته بودند برقرار بماند، و با دانشمندان و حكيمان، فراوان گفتگو كن، در تثبيت آنچه امور بلاد تو را به صلاح مى آورد و آن نظم و آيين كه مردم پيش از تو بر پاى داشته اند.

                                                                                                                                                                                                               نامه 53 نهج البلاغه

 

 

دفتر ارزيابي عملكرد، بازرسي و پاسخگويي به شكايات

دفتر ارزيابي عملكرد، بازرسي و پاسخگويي به شكايات  به عنوان يكي از مديريت ستادي دانشگاه و  زير نظر مستقيم رئيس دانشگاه در محورهاي ارزيابي عملكرد، بازرسي از واحدهاي تابعه دانشگاه و نيز رسيدگي شكايات مرتبط با ارائه خدمات مختلف در واحدهاي مذكور ايفاي نقش مي كند.

اين اداره در راستاي وظيفه نظارتي خود، عملكرد كليه واحد هاي تابعه دانشگاه را بطور محسوس و نامحسوس مورد ارزيابي قرار داده و گزارشات خود را پس از بررسي كارشناسي و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات موجود، به صورت مستقيم به رويت رياست محترم دانشگاه و يا معاونين ذيربط مي رساند تا با دريافت نظرات ارشادي ايشان تا حد امكان نسبت به رفع مشكلات و اصلاح فرايند ها اقدامات لازم صورت گيرد.

 
شرح وظايف بازرسي
  • بازرسي از عملكرد معاونين، مديران ، كارمندان و سنجش ميزان رضايت مردم از واحدهاي مختلف و نحوه برخورد با ارباب رجوع
  • كشف سوء جريان و مفاسد اداري از طريق بازرسي آشكار و پنهان و ارائه گزارش لازم به بالاترين مقام اجرايي دستگاه و ساير مراجع ذيربط
  • تهيه و تدوين شاخص سنجش ميزان سلامت اداري دستگاه و اندازه گيري ساليانه دستگاه و ارائه به مراجع ذيربط
  • تشكيل كارگروه ارتقا سلامت اداري و شناسايي گلوگاه هاي فسادخيز
  • برقراري ارتباط با سازمان بازرسي كل كشور و وزارت متبوع و ايفاي وظيفه مندرج در ماده 12 قانون تشكيل سازمان بازرسي كل كشور ، كميسيون اصول 88 و 90 مجلس شوراي اسلامي و واحدهاي نظرسنجي دستگاهها و رسانه هاي جمعي و مطبوعات جهت اطلاع از نظريات مردم در خصوص نحوه عمل دستگاه
فلوچارت بازرسي منتج از شكايت

 

شرح وظايف ارزيابي عملكرد

  • برنامه ريزي به منظور تهيه و تدوين شاخصهاي اختصاصي و معيارهاي ارزيابي عملكرد و اعلام ميزان تحقق اهداف برنامه و بهره وري
  • استقرار نظام جامع مديريت عملكرد در سطح دستگاه مشتمل بر سه سطح سازمان، مديران و كارمندان
  • تجزيه و تحليل عملكرد واحدها، مديران و كارمندان
  • احصاء فرم هاي تكميل شده و مستندات آنها و ارائه به كميسيون تحول اداري دانشگاه
  • برقراري ارتباط مستمر با دفتر بازرسي و پاسخگويي به شكايات سازمان امور اداري و استخدامي كشور و وزارت متبوع و اجراي خط مشي ها و سياستها و دستور العملهايي كه توسط سازمان مذكور تهيه و ابلاغ مي گردد .

 

شرح وظايف پاسخگويي به شكايات

  • سازماندهي پاسخگويي به شكايات سامانه سامد و دفتر بازرسي كل
  • دريافت شكايات واصله از اشخاص حقيقي و حقوقي و بررسي پيرامون صحت و سقم موارد شكايات و پيگيري موضوع تا اخذ نتيجه نهايي و پاسخگويي به شاكي
  • راه اندازي سامانه پيامكي بازخورد به مشتريان
  • برگزاري جلسات هماهنگي بين واحدهاي پاسخگويي به شكايات واحد و مراكز تابعه در فواصل زماني مناسب .
  • جمع بندي شكايات در مقاطع سه ماهه و تجزيه و تحليل علل بروز شكايات و ارائه گزارش براي رياست دانشگاه و سازمان بازرسي كل كشور و وزارت متبوع، به گونه اي كه موجب كاهش شكايات مردمي گردد.
تاریخ به روز رسانی:
1398/05/22
تعداد بازدید:
563
info@ssu.ac.ir
تاریخ بروزرسانی: 1400/02/14
یزد، میدان باهنر،ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یزد
37240171 - 035
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی یزد میباشد.
Powered by DorsaPortal