گزارش اجمالی از سال 99
ü
برنامهریزی
جهت استقرار آیین نامه نظام جامع ارزشیابی اعضای هیئت علمی:
ü
ایجاد ساختار ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی از طریق
نظرخواهی و ارزیابی مستندات
ü تعیین
دقیق ابعاد مختلف کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی با هدف ارزشیابی مستمر و
ایجاد پورتفولیوی عملکرد اعضای هیئت علمی
ü پیگیری اجرای شیوه نامه «کارنامه ارزشیابی مستمر
عملکرد اعضای هیئت علمی»
ü تبیین و ارزشگذاری فعالیت های اعضای هیئت علمی در سه
حوزه "آموزشی"، "پژوهشی" و "حضور فیزیکی" با بهره
گیری از آئین نامه های ترفیع سالانه و ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی
شیوه نامه کارنامه عملکردی اعضای هیئت
علمی
|
حوزه
|
حیطه
|
آموزش
|
کمیت تدریس
|
کیفیت عملکرد آموزشی
|
نظرخواهی
|
مستندات آموزشی
|
پژوهش
|
مقالات
|
سایر مواد پژوهشی
|
حضور فیزیکی
|
انضباط کاری/ ساعت حضورفیزیکی
|
ü
تدوین شیوه
نامه ارائه بازخورد نتایج ارزشیابی به اعضای هیئت علمی
برنامه ریزی
و ساماندهی ساختار ارزشیابی کیفیت آموزشی
ارزشیابی
کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه در سه محور:
·
ارزشیابی
کیفیت تدریس
·
ارزشیابی
رفتار آموزشی
·
ارزشیابی
رفتار حرفه ای
ارزشیابی
مدیران آموزشی دانشگاه در دو محور:
·
ارزشیابی
عملکرد مدیریتی
·
ارزشیابی
رفتار حرفه ای
ارزشیابی
اعضای هیئت علمی از دیدگاه ذینفعان مختلف:
- از دیدگاه مسئولان آموزشی دانشکده/ بیمارستان
(ریاست دانشکده و معاونین آموزشی)
- از دیدگاه مسئولان آموزشی گروه
آموزشی (مدیرگروه/معاون آموزشی گروه)
- از دیدگاه فراگیران
ارزشیابی
مدیران آموزشی دانشگاه:
- از
دیدگاه مسئولان آموزشی (ریاست دانشکده، معاون آموزشی بیمارستان،
معاون آموزشی دانشگاه)
- از دیدگاه اعضای هیئت علمی گروه آموزشی
·
از دیدگاه معاون آموزشی دانشگاه (ارزشیابی ریاست دانشکده ها و
معاونین آموزشی بیمارستان ها)
استقرار نرم افزار
گسترده اطلاعات هیئت علمی: مدیریت هدفمند و راهبردی (نگاه مهر):
برنامه ریزی
جهت استقرار سامانه ثبت و ارزشیابی مستمر فعالیت های اعضای هیئت علمی:
این سامانه قابلیت ارزشیابی ثبت و امتیازدهی فعالیت های اساتید را دارد.
این فعالیت ها به شرح ذیل می باشد:
•
کمیت فعالیت های آموزشی علوم
پایه (ترمی- واحدی)
•
کمیت فعالیت
های آموزشی بالینی
•
کیفیت آموزشی
از طریق مستندات آموزشی
•
فعالیتهای
پژوهشی
•
فعالیتهای
فرهنگی و توسعه فردی
•
فعالیت های
اجرائی
•
فعالیت های
درمانی
•
حضور فیزیکی
•
فعالیتهای
توسعه ای فردی و حرفه ای
•
ارزشیابی
آموزشی
•
پنل ترفیع
پایه
•
پنل محاسبه
درصد تمام اعضای هیئت علمی
اقدامات
انجام شده برای استقرار ارزشیابی مستمر اعضای هیئت علمی سامانه نگاه مهر نرم
افزار اطلاعات هیئت علمی(مدیریت هدفمند و راهبردی):
•
تعریف فعالیت
های کیفیت آموزش و مستندات مرتبط در سامانه نگاه مهر جهت پایش در فرایند ترفیع
پایه اعضای هیئت علمی
•
ساماندهی ثبت
و ارزشیابی فعالیت های بالینی در سامانه نگاه مهر
•
برگزاری
جلسات آموزشی در رابطه با فرایند ارزشیابی مستمر در سامانه نگاه مهر در دانشکده
ها (5 جلسه)
•
برگزاری جلسات
آموزشی با کارشناسان منتخب دانشکده ها، دفاتر توسعه، گروه های بالینی و علوم
پایه به منظور آشنایی با سامانه نگاه مهر و نحوه ثبت مستندات فعالیتهای توسعه
ای در سامانه نگاه مهر (3 جلسه)
•
ساماندهی
ارزشیابی اعضای هیئت علمی از دیدگاه ذینفعان مختلف در سامانه نگاه مهر
•
ساماندهی
ارزشیابی مدیران آموزشی در سطح گروه و دانشکده در سامانه نگاه مهر
•
ساماندهی
ارزشیابی کمیت عملکرد اعضای هیئت علمی
•
طراحی پنل فرایند
ترفیع پایه سالانه اعضای هیئت علمی در سامانه نگاه مهر
•
طراحی پنل
محاسبه تمام وقتی اعضای هیئت علمی براساس کارنامه عملکردی در سامانه نگاه مهر
تدوین کتابچه
های راهنمای کاربران مختلف در سامانه نگاه مهر:
·
تهیه و ارسال کتابچههای راهنمای سامانه نگاه مهر ویژه کاربران
اعضای هیئت علمی، کاربران بالینی و مدیران آموزشی
·
تهیه و ارسال دو فیلم راهنمای نحوه ثبت فعالیت های اعضای
هیئت علمی در سامانه نگاه مهر
•
تدوین
راهنمای ارزشیابی اساتید و مدیران گروه های آموزشی از دیدگاه مسئولین در سامانه
نگاه مهر
•
تدوین
راهنمای پنل ترفیع پایه و کاربرد کارنامه اعضای هیئت علمی در دانشکده ها
•
تدوین راهنمای
ارزشیابی عملکرد اعضای هیئت علمی از دیدگاه مدیران گروه های آموزشی
•
تدوین راهنمای
ارزشیابی مدیران آموزشی در سطح گروه و دانشکده از دیدگاه اساتید
•
تدوین شیوه نامه و گردش کار کمیته ارزشیابی اعضای هیئت
علمی با معاونت آموزشی و واحدهای تابعه
•
ارزشیابی اعضای هیات علمی در فرایند آموزش مجازی:
Ø
تدوین روانسنجی فرم ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی از دیدگاه
فراگیران
Ø
ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی در فرایند آموزش مجازی و
ارائه بازخورد به روسای دانشکدهها و اساتید
|