مقدمه
مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم
پزشکی دانشگاه با هدف ارتقاء کیفیت آموزش در سیستم های علوم پزشکی مسئولیت
برنامه ریزی و اجرای برنامه های توسعه ای در حوزه های مختلف را بر عهده دارد. در
این نوشتار شرح وظایف مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه به منظور
دستیابی به اهداف و رسالت مورد نظر تبیین شده است. این متن در 10 ماده تنظیم شده
است.
ماده1: برنامه بلندمدت
1-1- تدوین و اجرای یک برنامه
بلندمدت هم راستا با برنامه دانشگاه و تدوین برنامه های عملیاتی منطبق با آن
ماده2: تعامل با سایر نهادهای دانشگاه/دانشکده
1-2- برقراری تعامل مؤثر با دفاتر توسعه آموزش در
دانشکده ها و بیمارستان های آموزشی
2-2- برگزاری جلسات شورای راهبردی مرکز مطالعات و
توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه به طور منظم
ماده 3: توانمندسازی آموزشی اعضای هیئت علمی
1-3- تدوین برنامه مدون نیازسنجی درمورد اولویت های
توانمندسازی آموزشی اعضای هیئت علمی و استفاده از روشهای آموزشی متنوع برای
برنامه های توانمندسازی اعضای هیئت علمی
2-3- طراحی، اجرا و مدیریت برنامه های توانمندسازی
متناسب با سیاستهای آموزشی دانشگاه و وزارت متبوع
ماده4: ارزشیابی آموزشی
1-4- همکاری با دانشکده ها و ارائه مشاوره تحصصی به
آنها در زمینه استقرار نظام ارزشیابی در دانشگاه در حوزه های مختلف برنامه و
دوره آموزشی و ارزیابی فراگیر
2-4- همکاری در زمینه استقرار نظام ارزشیابی کیفیت
عملکرد اعضای هیئت علمی و استفاده از نتایج آن در راستای برنامه های توانمندسازی
اعضای هیئت علمی
3-4-ارزشیابی مستمر عملکرد دفاتر توسعه آموزش دانشکده
ها و واحدهای توسعه آموزش و ارائه بازخورد به آنها
ماده 5: توسعه روش های یاددهی-یادگیری
1-5- ارائه مشاوره به اعضای هیئت علمی و همکاری با
دفاتر توسعه دانشکده ها در زمینه توسعه استراتژی های نوین آموزش
ماده6: برنامه ریزی آموزشی
1-6- ایجاد
سازوکار مدون در زمینه توانمندسازی، هدایت و حمایت تخصصی در رابطه با
برنامه ریزی و بازنگری برنامه های آموزشی براساس رویکردهای نوین آموزشی
2-6- همکاری با دفاتر توسعه در رابطه با تدوین، بازنگری و
ارزشیابی طرح درس/دوره و ارائه مشاوره تخصصی به آنها
ماده 7: پژوهش در آموزش
1-7- ایجاد سازوکار مدون در حمایت از طرح های پژوهش در
آموزش و تعیین اولویتهای پژوهش در آموزش
2-7- برگزاری جلسات شورای پژوهشی به طور منظم
ماده 8: دانش پژوهی آموزشی
1-8- ایجاد سازوکار مدون در زمینه مدیریت و حمایت از
طرح های توسعه آموزش
2-8- ایجاد مکانیسم مشخص به منظور ارزشیابی فعالیتهای
دانش پژوهی /دانش پژوهانه، منطبق بر آیین نامه وزارت متبوع
3-8- برگزاری جلسات شورای نوآورانه به طور منظم
ماده 9: جشنواره آموزشی شهید مطهری و همایش
های آموزش پزشکی
1-9- برگزاری جشنواره دانشگاهی شهید مطهری، مطابق با
آیین نامه جشنواره شهید مطهری
2-9- شناسایی و داوری فرایندهای برتر جشنواره شهید مطهری را
مطابق با آیین نامه مذکور
ماده 10: طرح تحول آموزش
1-10- ارائه مشاوره تخصصی به معاونت
آموزشی دانشگاه در خصوص بسته های طرح تحول آموزش
|