دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد
انواع دوره هاي آموزش مداوم

برنامه هاي آموزش مداوم به كليه فعاليت هاي ياددهي و يادگيري بعد از فارغ التحصيلي از رشته هاي منجر به مدرك، اطلاق مي شود كه فارغ التحصيل را در انجام موثرتر و كارآمدتر  وظايف حرفه اي خود ياري ميكند. اين تعريف فعاليت هاي يادگيري غيرمرتبط با حرفه را كه بر اساس علايق شخصي دنبال مي شوند، مانند يادگيري هنر، شامل نمي شود. در روش هاي سنتي بيشتر وقت آموزش به سخنراني استاد و گوش دادن فراگيرمي گذرد. در مقابل در روش هاي فراگير محور تمركز فعاليت ها از آموزش دهنده به فراگير منتقل مي شود و مسئوليت ساماندهي آنچه بايد فراگرفته شود، به خود فراگير واگذار مي شود. از مهمترين اين روش ها مي توان به يادگيري فعال، كه در آن فراگيران به طور موثر درگير آنچه مي آموزند مي شوند، به سوالات پاسخ مي دهند، خود سوالاتي را مطرح مي كنند، وارد  بحث مي شوند و مطالب را توضيح مي دهند اشاره كرد. يادگيري مشاركتي فراگيران به صورت گروهي، انجام تكاليف يا پروژه ها، يادگيري مبتني بر حل مساله و يادگيري مبتني بر تيم از انواع ديگر اين نوع يادگيري است.

اين روش ها و يادگيري سريعتر و با ماندگاري بيشتر، درك عميق تر مواد درسي، به يادگيري تفكر نقادانه يا مهارت هاي مشكل گشايي خلاقانه و ايجاد نگرش مثبت به آنچه تدريس مي شود، ايجاد مي كنند. انواع برنامه هاي آموزش مداوم: 1- برنامه هاي حضوري 2- برنامه هاي غيرحضوري(برنامه هاي خودآموز و آموزش مجازي) 3- فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي الف) برنامه هاي حضوري: به برنامه هاي گفته مي شود كه آموزش و تخصيص امتياز آموزش مداوم، مستلزم حضور فيزيكي مشمول در برنامه مي باشد و به انواع زير تقسيم مي شود:

الف: برنامه هاي حضوري
ب: برنامه هاي غيرحضوري
ج: فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي

 
تاریخ به روز رسانی:
1398/01/28
تعداد بازدید:
74
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی یزد میباشد.
Powered by DorsaPortal