كلينيك پيگيري بيماران قلبي

 كلينيك پيگيري بيماران قلب و عروق

كلينيك پيگيري از بهمن ماه سال 94 در محل كلينيك قديم بيمارستان افشار فعاليت خود را جهت پيگيري وضعيت سلامت بيماران قلبي آغاز نموده است. بيماران سكته قلب حاد (Acute MI)و جراحي باي پس عروق كرنرقلب(CABG) كه در بيمارستان افشار و در طرح رجيستري ثبت اطلاعات شده اند بصورت حضوري در دوره هاي زماني 1 ماه 6 ماه و 1 سال و سپس سالانه تا 5 سال پيگيري مي گردند. از مزيت هاي اين كلينيك براي بيماران گرامي ميتوان به ويزيت و مشاوره رايگان اشاره كرد.

در تمام مراجعات به جز پيگيري 1 ماهه ، آزمايشات كامل :  (Ast, Alt, uric Acid, Cr, BUN, LDL, HDL, Chol, TG, FBS)  درخواست و در پرونده بيمار ثبت مي شود. در هر مراجعه شاخص هاي آنتروپومتريك ( قد، وزن ، دور شكم و دور گردن ) فشار خون و ضربان قلب اندازه گيري و ثبت شده و همچنين بيمار از سرويس مشاوره روانشناسي و مشاوره تغذيه كلينيك بهره مند مي شود.

بيماران زير 45 سال مبتلا به سكته قلبي، خانواده بيماران ( پدر- مادر- خواهران- برادران و فرزندان ) و همچنين بيماران مبتلا به هيپركلسترولمي و خانواده آنها ويژه خاص توسط كارشناس ژنتيك ويزيت شده و شجره فاميلي رسم شده و سنجش سلامت قلب و مشاوره پيشگيري انجام مي شود. اطلاعات دارويي بيمار ( داروهاي مصرفي ) به صورت كامل توسط پزشك وارد جدول دارويي فرم پيگيري شده و بررسي مي شود.

علاوه بر اهداف پژوهشي از رسالت هاي اين كلينيك كنترل بيماران بر اساس دستورالعمل مي باشد. براين اساس تمام داروها بر اساس گايدلاين بررسي شده و در صورت وجود مغايرت با پزشك مربوطه تماس گرفته مي شود و يا بيمار به پزشك خودش جهت درمان مناسب ارجاع داده خواهد شد.

در هر بار مراجعه شيوه صحيح زندگي شامل تغذيه مناسب، مديريت استرس ، فعاليت بدني، ترك سيگار و مواد مخدر و مصرف صحيح داروها به بيماران آموزش جهت استفاده از سرويس بازتواني به بخش بازتواني ارجاع داده مي شوند.

در صورت بروز حادثه جديد براي بيمار با ذكر تاريخ، محل بستري و نوع حادثه قلبي يا غير قلبي، درمان و اقدام درماني انجام شده به طور كامل ثبت مي شود.

بيماراني كه در بيمارستان افشار بستري شده اند براي هر ويزيت توسط منشي و با تماس تلفني به كلينيك پيگيري افشار جهت ويزيت حضوري دعوت ميشوند و در صورت عدم پاسخ در تماس اول، بار دوم و سوم نيز با آنها تماس گرفته مي شود، در صورتيكه بيمار در هيچكدام از تماسها پاسخگو نباشد، در آن وعده (1 ماهه، 6 ماهه، 1 ساله و يا ... ) از ليست دعوت حذف مي شود ولي براي مراجعه بعدي دوباره در ليست دعوت قرار مي گيرند و براي بيمار دعوت انجام ميشود، در مورد بيماراني كه قادر به حضور در كلينيك نباشند پرستار كلينيك فرم را با تماس تلفني بصورت مصاحبه تلفني كامل مي كند. همچنين براي بيماراني كه در كل استان ثبت اطلاعات شده اند (CABG, MI) نيز پيگيري تلفني انجام ميشود.

چنانچه بيمار در زمان مابين پيگيري فوت كرده باشد منشي در تماس تلفني از فوت بيمار با خبر شده و اطلاعات فوت بيمار را در فرم پيگيري وارد مي كند در صورت اينكه علت فوت مشخص نباشد تشخيص علت فوت با بررسي پرونده بيمارستاني بيمار به كميته فوت رجيستري محول مي شود .

در حال حاضر نرم افزار تحت وب پيگيري آماده استفاده مي باشد و تاكنون حدود 2000 نمونه پرونده پيگيري در نرم افزار ورود اطلاعات شده است. در آينده نزديك ورود اطلاعات و ويزيت بيماران در قسمت هاي مختلف كلينيك همزمان انجام خواهد شد.

پرسنل كلينيك پيگيري :

1- پزشك : دكتر عباسي- دكتر هادياني

2- پرستار : خانم ميرجليلي- خانم دادرس

3- مشاور تغذيه : خانم كوچك زاده

4- مشاور روانشناس : خانم توكلي

5- منشي : خانم دانشي- خانم حاتميان

 

 
تاریخ به روز رسانی:
1397/12/02
تعداد بازدید:
65
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی یزد میباشد.
Powered by DorsaPortal