دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد
معرفي واحد

مقدمه:

دفتر توسعه آموزش دانشكده پزشكي با هدف ارتقاء كيفي آموزش علوم پايه و باليني و به منظور بالا بردن سطح دانش و كارآيي اعضاء هيئت علمي و دانشجويان دانشكده براساس نياز هاي جامعه فعاليت خود را از سال 1381 آغاز نموده است و در راستاي اهداف مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد فعاليت مي نمايد.

 

رسالت دفتر توسعه آموزش ( EDO ) دانشكده پزشكي

ارتقاء سطح آموزش از طريق توانمندسازي اعضاء هيات علمي به دانش نوين آموزش، برنامه ريزي آموزشي و نظارت بر اجراي برنامه ها و اصلاحات آموزشي، بهبود اجراي ارزشيابي آموزشي، انجام پژوهش در آموزش و نياز سنجي و استفاده از نظرات اعضاء هيات علمي و دانشجويان علاقمند به آموزش

 

اهداف

1-        توانمند سازي اعضاء هيات علمي به دانش نوين آموزش

2-        مشاركت در برنامه ريزي و اصلاحات آموزشي

3-        تشويق و ترغيب اعضاء هيات علمي به انجام پژوهش در آموزش

4-        بهبود و اجراي ارزشيابي آموزشي

5-        تشكيل و گسترش دوره هاي اموزش اساتيد براساس نياز سنجي با همكاري EDC

6- استفاده از مشاركت علمي اعضائ هيات علمي و دانشجويان علاقمند به آموزش
 

شرح وظايف

 

1.          نقش فعال در ارائه مشاوره در زمينه اجراي طرح­هاي پژوهشي در حوزه آموزش و اجراي روش­هاي نوين آموزش و ارزشيابي به منظور توسعه كيفي فرايند ياددهي و يادگيري ايفا نمايد.

2.          در برگزاري كارگاه­هاي توانمندسازي اعضاي هيأت علمي كه توسط مركز مطالعات و توسعه آموزش طراحي شده­اند، و يا توسط مركز توسعه پيشنهاد شده و مورد تاييد مركز مطالعات و توسعه آموزش قرار گرفته، با استفاده از امكانات دانشكده متبوع مشاركت نمايد.

3.          در پايان هر ترم تحصيلي، سؤالات امتحاني اعضاي هيأت علمي دانشكده متبوع را جمع­آوري و با كمك كميته بررسي آزمون هاي علوم پايه و باليني بر اساس فرم­هاي ارزيابي صوري تدوين شده مورد ارزيابي قرار داده و نتايج را حداكثر تا يك ماه بعد از پايان امتحانات به اعضاي هيأت علمي به صورت محرمانه گزارش داده و گزارش نهايي آن را به مسئولين دانشگاه و EDC ارائه نمايند.

4.          طرح درس­هاي تدوين شده توسط اعضاي محترم هيأت علمي را حداكثر تا يك ماه از آغاز نيم سال تحصيلي جمع­آوري نموده و با كمك اعضاي دفتر توسعه بر اساس فرم بررسي تدوين شده توسط مركز مطالعات و توسعه آموزش مورد بررسي قرار داده و نتايج را تا حداكثر يك ماه پس از آغاز نيم سال تحصيلي به اعضاي محترم هيأت علمي گزارش داده و گزارش نهايي آن را به مسئولين دانشگاه و EDC ارائه نمايند.

5.          بر Skill Lab دانشكده نظارت نمايد.

6.          شاخه دانشجويي را تشكيل داده و بر فعاليت هاي ان نظارت مستقيم داشته باشد.

7.           نقش فعال در ارزشيابي عملكرد اعضاي هيأت علمي دانشكده بر اساس ميزان مشاركت در توسعه كيفيت آموزش ايفا نمايد.

8.          طراحي و نظارت بر ارزشيابي هاي آموزشي در دانشكده و پيشنهادات اجرايي و اصلاحي به EDC و شوراي آموزش دانشكده را انجام دهد.

9.          اصلاحات آموزشي در محتوا ي برنامه هاي آموزشي و شيوه هاي تدريس را هدايت نمايد.

10.     نياز هاي آموزشي اعضاء هيات علمي در حيطه هاي مختلف را بررسي نمايد.

11.      با  EDC جهت طراحي و اجراي دوره هاي آموزشي در زمينه هاي مختلف مانند مهارت هاي تدريس، تحقيق و ارزيابي همكاري نمايد.

12.     اولويت هاي پژوهش در آموزش را بررسي نموده و در طراحي و اجراي اين پژوهشها مشاركت نمايد.

13.     از مشاركت و نظرات گروههاي اموزشي و دانشجويان در ارتقاء سطح آموزش استفاده نمايد.

 

تاریخ به روز رسانی:
1397/10/12
تعداد بازدید:
94
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی یزد میباشد.
Powered by DorsaPortal