بیمارستان امام جعفر صادق میبد
بهداشت محيط
مسئول بهداشت محيط

حسينعلي زارع ده آبادي

 
كارشناسي ارشد آلودگي محيط
 

تلفن داخلي : 1227


 

شرح وظايف

       هماهنگي و اقدام در جهت تشكيل كميته بهداشت و كنترل عفونت بيمارستان و شركت فعال در آن و پيگيري مصوبه هاي مربوطه.

2)      تهيه و تدوين مطالب آموزشي و تشكيل جلسات آموزشي مرتبط با بهداشت محيط براي پرسنل بخش رده هاي مختلف

3)     نظارت و مداخله در عفد قراردادهاي خدماتي بيمارستان و مطالبه كارت معاينه پزشكي، كارت معاينه كارگري و گواهينامه آموزش بهداشت عمومي پرسنل مشمول قانون.

4)      بررسي وضعيت آب مورد مصرف بيمارستان(شبكه عمومي، شبكه خصوصي) و تشكيل پرونده مربوط به آن.

5)     كنترل بهداشتي آب مصرفي از نظر كمي و كيفي و انجام آزمايشات دوره اي ميكروبي و شيميايي و كلر سنجي با استناد به دستور العمل ها، استانداردها و شرايط موجود.

6)      نظارت،بررسي و كنترل بهداشتي بر كليه مراحل مختلف جمع آوري، تفكيك ، انتقال، نگهداري موقت و دفع زباله هاي بيمارستاني و نيز جلوگيري از فروش و بازيافت زباله بيمارستاني.

7)     نظارت  و كنترل بهداشتي بر نحوه دفع فاضلاب بيمارستاني ودر صورت وجود معضل، ارائه پيشنهادهاي اجرائي مناسب.

8)     كنترل حشرات و جوندگان با اولويت بهسازي محيط، دفع بهداشتي زباله و در صورت نياز، استفاده اصولي از روش هاي شيميايي و نيز جلوگيري از فعاليت شركتهاي سم پاشي غير مجاز،

9)      نظارت و مداخله در تهيه و كاربرد مواد گندزدا و پاك كننده بيمارستان.

10   اقدام لازم در زمينه تهيه البسه و ملزومات مورد نياز در سمپاشي و ضد عفوني (روپوش، كلاه، دستكش، ماسك ،چكمه، و ...) و تدارك سموم و مواد گندزدا و ديگر تجهيزات و وسايل مورد استفاده در سمپاشي و ضد عفوني با هماهنگي مسئولين بيمارستان.

11  بررسي وضعيت فني و بهداشتي سيستم تهويه مطبوع در بيمارستان (گرمايش،سرمايش) و پيگيري در جهت رفع مشكلات احتمالي موجود.

12  پيگيري و اقدام در زمينه مسائل بهداشتي و حفاظتي بخش پرتوهاي يونساز با كمك مسئول فيزيك بهداشت ذي ربط.

13 نظارت فني و بهداشتي مستمر بر نحوه كار آشپزخانه شامل:

14   شرايط بهداشت محيطي آشپزخانه، وضعيت سردخانه، انبار نگهداري مواد غذايي، سرويسهاي بهداشتي ، بهداشت فردي پرسنل بخش، اطاق استراحت، پرسنل بخش، شستشو و ضد عفوني ظروف ف شستشو و ضد عفوني سبزيجات خام مورد استفاده، وضعيت بهداشتي مواد غذايي آماده طبخ وسايل و ظروف مورد استفاده و غيره.

15  نظارت و هماهنگي لازم در زنجيره تهيه، طبخ و توزيع مواد غذايي با همكاري كارشناس تغذيه به منظور اطمينان از سلامت توزيع و مصرف غذا.

16   نظارت و كنترل دائم بر امور مربوط به رختشويخانه و رعايت كليه نكات ايمني و بهداشتي از نظر تفكيك البسه عفوني از غير عفوني و اطو كشي البسه بخش عفوني و آلوده.

17  ارتباط مستمر با معاونت هاي بهداشت و درمان در هماهنگ كردن فعاليتهاي اجرايي و دستورالعملها و اقدامات نظارتي در بيمارستان.

18  ثبت و ضبط اقدامات و مكاتبات اداري و تشكيل بايگاني درست و منظم به نحوي كه روند فعاليتها و پيگيري امور بدين طريق كاملاً قابل دسترسي و مشهود باشد. (مستند سازي).

19  نظارت بر ايمني و مشاركت فعال در كاهش سوانح و صدمات داخل بيمارستان از جمله پوشش پنجره ها، وسايل اطفاء حريق و سيستم هاي هشدار دهنده، مهار كپسولهاي طبي و غيره.

20  ارائه راهكارهاي بهسازي به عنوان اصولي ترين روش كنترل ناقلين.

21 انجام امور محوله در شرايط خاص مانند كنترل همه گيري و نيز مقابله با بحران و بلايا.

22 فرهنگ سازي و جلوگيري از استعمال دخانيات در فضاهاي بسته و عمومي بيمارستان.

23 به طور كلي نظارت و كنترل لازم بهداشتي بر كليه بخش ها، همكاري و هماهنگي با مديران و مسئولين قسمتهاي مختلف در حيطه شغلي و وظايف سازماني تعيين شده.

تاریخ به روز رسانی:
1398/07/21
تعداد بازدید:
46
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
يزد، بلوار جمهوري، بيمارستان افشار، مركز تحقيقات قلب و عروق يزد            تلفن:35231421-035

 
Powered by DorsaPortal